Ducati yeni görünümlü, çift taraflı salıncak kollu ve yarış borusuyla 224 bg güç üreten güncellenmiş Panigale V4’ü tanıttı

Ducati yeni görünümlü, çift taraflı salıncak kollu ve yarış borusuyla 224 bg güç üreten güncellenmiş Panigale V4’ü tanıttı

2025 Ducati Panigale V4 front end view

Ducati, Misano’da iki yılda bir düzenlenen Dünya Ducati Haftası festivalinin arifesinde yeni Panigale V4 serisini tanıtarak superbike çıtasını bir kez daha yükseltti.

Panigale adını kullanan yedinci nesil spor motosiklet olan yeni model, revize edilmiş stilleri ve salıncak kolları sayesinde hemen göze çarpıyor – yeni görünümün modern aero ethosunu (sürtünmeyi %4 oranında azaltıyor) ve Ducati 916 ve Ducati 1098 V-twins’in görünümünü birleştirdiği söyleniyor.

2018’deki başlangıcından bu yana Panigale V4‘ün temelini oluşturan tek taraflı salınım kolu artık yok. Şimdi yerini, 17 inçlik arka tekerleği ortaya çıkarmak için büyük kesiklere sahip, kabuk döküm alüminyum çift taraflı bir seçenek aldı; bu da aslında bir dönüşten sonra gaza basarken çekişi ve sürücü hissini iyileştirmek için yanal sertliği% 37 oranında azaltıyor.

2025 Ducati Panigale V4 swingarm and rear wheel

Süspansiyon ve arka tekerlek tertibatıyla birlikte arka tarafın eski motosikletten 3,8 kg daha hafif olduğu iddia ediliyor.

Bunun bir kısmı da Ducati’nin MotoGP motosikletlerinden esinlenen yeni tasarlanmış tek çubuklu şok bağlantısından kaynaklanıyor. Bu, amortisörün uzunluğunu azaltırken eskisi gibi aynı ilericiliği koruyor – böylece ağırlığı azaltıyor.

Tasarıma geri dönersek, kızgın ön farların da gittiğini fark edeceksiniz – daha dar, neredeyse Desmosedici RR benzeri bir tasarıma geçiliyor ve aynalar artık ön kaportanın içine monte edilerek bir pist günü için çıkardığınızda körleme plakalarına olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor.

2025 Ducati Panigale V4 side profile

Bu stil değişikliği muhtemelen görüş ayrılıklarına yol açacaktır, ancak 2019 için geleneksel göz kırpan yüzlü görünümünden daha simetrik bir tasarıma geçtiğinde BMW S1000RR de öyle oldu ve yine de satışlar Avrupa’daki spor motosiklet sektörünün üst ucunda yer almaya devam ediyor.

Ducati’nin ön kısmı da 25 mm yükseltilmiş ve arka gövde hafifçe alçaltılmıştır. Uzun bir plaka braketine olan ihtiyacı azaltmak için kuyruk parçası motosikletin arkasından daha da uzatılmıştır. Bunun ek faydası, sürücünün motosikletin etrafında hareket etmesi için daha fazla alan sağlamasıdır – bu da pistteki yön değişikliklerinde hayatı kolaylaştırır.

Yeni ön çamurluk da markanın bu yılki MotoE yarış motosikletinin öncüsü olan V21L prototipi üzerinde yapılan araştırmalara dayanıyor ve aerodinamik verimliliği en üst düzeye çıkarmak için tasarlandı.

2025 Ducati Panigale V4 rear light

Yakıt kapasitesi 17 litrede kalırken, dönüşlerde güvenlik için sürücülerin dizlerinin üzerinde belirgin omuzlar eklendi.

Her şey görünüşten ibaret değil ve Panigale’ye güç veren Euro5+ uyumlu 1103cc Desmosedici Stradale V4 motor aslında eskisinden 1 kg daha hafif.

Ataleti azaltmak için ters dönen bir krank mili ile donatılan makinenin kapasitesi değişmemiş ancak en yüksek güce artık 500 rpm daha yüksek devirde ulaşılıyor. Tork da artık biraz daha düşük ve daha yüksek devirlerde elde ediliyor, giden makinede 9500rpm’de 91.2lb.ft’den daha düşük.

2025 Ducati Panigale V4 front wings

Opsiyonel olarak sunulan sadece piste özel Akrapovič egzoz sistemi ile güç 224,9 bg’ye çıkarken, toplam ağırlıktan da 6,6 kg azalıyor.

Bu motor, daha önce olduğu gibi, motosikletin ön ucunu bağlamak için motorun önüne cıvatalanan Ducati’nin ticari markası ‘ön çerçeve’ kullanılarak gerilmiş bir eleman olarak yerleştirilmiştir.

V4S modelinde bunların tümü, bir dizi NPX-30 çatal ve bir TTX 36 amortisörün yanı sıra istenmeyen sallantıları önlemek için bir direksiyon amortisörü ile elektronik Öhlins donanımıyla askıya alınmıştır.

2025 Ducati Panigale V4 TFT dash

Bu, yeni 6,9 inç tam renkli TFT gösterge panelinden ayarlanabilir ve hem çatal hem de şok artık isteğe bağlı yol ve pist sürüş modları arasında daha geniş bir ayar aralığı sunmak için yeni hidrolik spool valflerden yararlanıyor.

Bunlar, Pirelli Diablo Supercorsa SP V4 lastiklerle kaplı dövme alüminyum jantlara kadar uzanıyor. Ön tarafta, 330 mm diskleri ısıran ve markanın mevcut birinci sınıf Stylemas’ından her iki tarafta 30 g daha hafif olan yeni dört pistonlu Brembo Hypure kaliperleri de bulacaksınız.

Yaysız kütleyi azaltarak Panigale’nin daha hızlı yön değiştirmesine yardımcı olacaktır – hepsi yeni bir altı eksenli IMU tarafından kontrol edilen birinci sınıf elektronik paketi gibi.

2025 Ducati Panigale V4 rear view

Beklediğiniz gibi, çekiş kontrolü, tekerlek kontrolü, kayma kontrolü, kalkış kontrolü, yukarı/aşağı hızlı vites değiştirici ve daha fazlası var. Ayrıca, pistte arka frenin bir miktar kullanılmasını teşvik etmek için Bosch ile işbirliği içinde geliştirilen akıllı yeni bir ‘Race eCBS’ kombine fren sistemi de dahil – motosikleti sabitlemeye ve virajda aşağı çekmeye yardımcı olan bir taktik.

Yedi müdahale seviyesi mevcuttur ve sürücü isterse manuel arka fren girişleri ekleyebilir. 15,5’e kadar arka fren basıncı uygulanabilir ve sistem ön fren uygulamasının agresifliğine bağlı olarak daha fazla çalışır.

Bayi bulunabilirliği şu anda bilinmiyor, ancak önümüzdeki aylarda tam bir lansman incelemesi ve grup testi bekliyoruz.

Dan Sutherland

By Dan Sutherland / https://www.motorcyclenews.com/