Kawasaki hidrojen tahrikinin potansiyelini ortaya koydu – ama gerçekten çözüm bu mu?

Kawasaki hidrojen tahrikinin potansiyelini ortaya koydu – ama gerçekten çözüm bu mu?

 Kawasaki Suzuka’da hidrojenle çalışan prototip makinelerini göstererek tarihe geçti – bu motosikletin çalıştığının kanıtıydı, ancak birçok kişi hala H2’nin bir yakıt olarak uygulanabilirliğini sorguluyor.

Motosiklet 998cc dört silindirli Ninja H2‘yi temel alan bir motor kullanıyor. Doğrudan hidrojen enjeksiyonuna izin verecek şekilde uyarlanmış ve Ninja H2 SX spor tur aracından modifiye edilmiş bir şasiye yerleştirilmiştir.

Kawasaki tarafından yayınlanan bir videoda prototip, özel bir hidrojen dolum istasyonunda dolum yaparken ve pistte sürerken görülebiliyor. Gelecekteki hidrojen modellerinin piyasaya sürülmesi, bu altyapının mevcudiyetine bağlı olacak ve yeni seçilen hükümet 2030 yılına kadar yeni yanmalı araçların satışının sona ermesini istediklerini söyledi – 2035 uzatmasını tersine çevirdi.

Kawasaki hydrogen concept bike with rider

Kawasaki kesinlikle yakıtın potansiyeli olduğuna inanıyor. Proje Lideri Satoaki Ichi, “Hidrojen motorları geleneksel benzinli motorlar gibi güç üretir: hava alınır, yakıtla karıştırılır ve ardından yakılır” dedi. “Hidrojen yandığında su üretilir. Elinizi egzoz borusuna yaklaştırırsanız, nemli olduğunu hissedebilirsiniz. Tekerlekli bir nemlendirici gibi.”

Motorun sesi de benzinli bir makineden beklenene çok benziyor, ancak hidrojen yakıt tanklarını barındıran devasa arka karoserden kaçış yok.

Tipik bir 15 litrelik benzin deposu yaklaşık 12 kg ağırlığındadır. Hidrojen neredeyse üç kat daha fazla enerji yoğunluğuna sahiptir, dolayısıyla yaklaşık 4 kg’dan benzer miktarda güç/menzil elde edebilirsiniz, ancak atmosferik basınçta 4 kg hidrojen 44.000 litre alanı dolduracaktır. Bu da her kenarı yaklaşık 3,5 metre olan bir küp demektir.

Static image of Kawasaki hydrogen concept bike in the dark

Bu motosiklet, Mayıs 2023’te başlayan ve HySE (Hidrojen Küçük Mobilite ve Motor Teknolojisi) adı verilen bir araştırma projesinin en son kilometre taşıdır. Kawasaki bu motosikleti Honda, Yamaha, Suzuki, Toyota ve daha fazlasının da dahil olduğu bir araştırma birliğine katkılarının bir parçası olarak geliştirmektedir. İlk projeleri, Ocak ayında 2024 Dakar Rallisi’nin Mission 1000 Challenge’ında yarışan bir off-road yarış aracı olan HySE-X1’di.

Haziran ayında MCN, motosiklet ve otomobil üreticileriyle birlikte çalışan Birleşik Krallık merkezli motor geliştirme uzmanları MAHLE Powertrain ile görüştü ve yakıt kaynağının gelecekteki iki tekerlekli araçlarda uygulanabilirliğini tartıştı. Bize depolamanın bir engel olduğunu söylediler.

Satış ve Pazarlama Direktörü John Hollingworth şunları söyledi: “Dakar Rallisine hidrojenle çalışan bir motosiklet motoru koyup koyamayacağımızı hesaplamaya çalışıyorduk ve sorun şu ki hesaplamaları yaptığımızda… yarım metre çapında, üç metre uzunluğunda bir tanka sahip olmanız gerekiyordu.”

Phil West

By Phil West

Contributor / https://www.motorcyclenews.com/